Όταν το «Βήμα» κάνει προπαγάνδα

Είναι προφανές στον προσεκτικό παρατηρητή ότι τις τελευταίες εβδομάδες παίζεται ένα έργο απαξίωσης των επιχειρήσεων δημοσίων συγκοινωνιών από την πλευρά της κυβέρνησης και μερίδας του τύπου (αρχίζουν, μάλιστα, να αποκαλύπτονται κι αυτοί που θα επωφεληθούν απ’ αυτό το παιχνίδι της απαξίωσης).

Είναι πολλά τα παραδείγματα, αλλά αυτό του Βήματος της Παρασκευής 2 Ιουλίου βγάζει μάτι για τον υπερβάλλοντα ζήλο του. Καλύπτοντας το ζήτημα της επίσχεσης εργασίας των εργαζόμενων της ΕΘΕΛ που δεν πληρώθηκαν στην ώρα τους, αναπαράγει τις διαφορετικές απόψεις των υπουργείων οικονομικών και μεταφορών σχετικά. Συνοδεύει δε το άρθρο με τίτλο «Εμφύλιος υπουργών για τις ΔΕΚΟ» με αυτή τη φωτογραφία του Άλκη Κωνσταντινίδη (AP), αλλά κυρίως με αυτή την πρόστυχη λεζάντα:

Επιβάτες περιμένουν επί ματαίω στη στάση για το όχημα που θα τους μεταφέρει στις δουλειές ή στα σπίτια τους. Χθεσινή εικόνα στο Σύνταγμα, που δείχνει ποιος τελικά πληρώνει το μάρμαρο της μη εξυγίανσης των αστικών συγκοινωνιών.

Οποιοσδήποτε έχει περάσει κάποτε απ’ το Σύνταγμα διαπιστώνει φυσικά ότι η εικονιζόμενη στάση είναι του τραμ, οπότε καμία σχέση δεν έχει με το εξεταζόμενο επίκαιρο ζήτημα της ΕΘΕΛ. Κι αρχίζει να αναρωτιέται κανείς ποιος γράφει τις λεζάντες της εφημερίδας.

Για τα λοιπά των μαζικών μεταφορών θα επανέλθουμε με περισσότερη τεκμηρίωση, όπως το έχουμε κάνει αρκετές φορές στη Χελώνα.

Advertisements

2 thoughts on “Όταν το «Βήμα» κάνει προπαγάνδα

  1. Κάποιος αφελής, μπορεί να υποστηρίξει ότι οι εργαζόμενοι στο Βήμα δεν έχουν ιδέα από τα ΜΜΜ της Αθήνας, αφού για τα γούστα τους αποτελούν μουσειακό είδος.

    • Και κάποιος άλλος θα μπορούσε επίσης να υποστηρίξει ότι η στάση είναι γεμάτη γιατί δεν υπήρχαν λεωφορεία εκείνη την ώρα, οπότε ο κόσμος στριμώχτηκε στο τραμ.

      Εγώ πάλι έχω την άποψη ότι η κουβέντα για τις ΔΕΚΟ ΜΜΜ είναι μεθοδευμένη. Η ίδια η χρήση των ΜΜΜ στην πόλη θέτει σε κίνδυνο σοβαρά συμφέροντα στο χώρο του αυτοκινήτου (άρα και των τραπεζών) και της ενέργειας, κι άσε την Μπιρμπίλη να ανακοινώνει τετραετή σχέδια ανάπλασης.

      Επίσης, αυτοί που κάνουν τώρα κουμάντο έχουν την άποψη ότι τα στρατηγικής σημασίας φιλέτα πρέπει να φύγουν από τα χέρια του ελληνικού κράτους και από την όποια δυνατότητα δημοσίου ελέγχου. Το κάνουν ήδη με τα λιμάνια, το έκαναν με το Ελ. Βενιζέλος, το συζητάνε για τα περιφερειακά αεροδρόμια.

      Για τον ΟΣΕ συζητούνται ήδη οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι ως μνηστήρας.

      Για τα λεωφορεία της Αθήνας ο πρωθυπουργός σε χθεσινή του συνέντευξη στην Ελευθεροτυπία προκρίνει τη λύση που είχε επιχειρήσει η κυβέρνηση Μητσοτάκη το (χρυσό) 1992. Αλλά μου φαίνεται αποπροσανατολιστική η αναφορά του ΓΑΠ, ειδικά αν λάβεις υπόψη σου ότι ταυτόχρονα συζητούν την ένταξη όλων των μέσων σε ενιαίο οργανισμό, των (ιδιωτικών) ΚΤΕΛ Αττικής συμπεριλαμβανομένων.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s